torsdag 25 augusti 2011

Väntar / Waiting

Fick äntligen lönen idag. Eller ja, lönelappen. Ironiska var att farsan ringde lönekontoret och fick en kopia på min lönespecifikation, och ett par timmar senare så kom lappen i posten. Jaja, det är ju bara bra.
Pengarna kommer in imorgon, pengar som är väl värda mödan!

Har kikat på skor jag vill köpa till mig själv imorgon och ett tag så fastnade jag vid ett par Tommy Hilfiger-ballerinor, men jag ångrade mig efter ett tag. Helt enkelt för att vi börjar komma in på höst nu och det kanske vore smartare med ett par varmare skor till det. Hittade tre stycken som jag tyckte var snygga, ska se vad det blir (om de är inne...).

Det är bestämt att jag ska försöka träffa två kompisar i Malmö imorgon, så jag kommer inte känna mig alldeles "alene". Men pga stängningstiden av butikerna så blir det att gå igenom butikerna en och en hela vägen igenom, sedan träffa kompisarna och äta middag, och sedan gå tillbaks, och igenom Malmöfestivalen.

Natti.

Finally got the paycheck today. Well, atleast the paper. The ironic thing was that my dad had called the office and gotten a pdf-version of my paycheck, and just a few hours later, the actual paper arrived in the mail. But I guess it's all good.
Money arrives tomorrow, and well worth the work and the wait!

Been peeking a bit at shoes that I want to get for myself tomorrow, and for a while there, I got stuck to a pair of Tommy Hilfiger-ballerinas, but I regretted it after a while. Mostly because we're going into autumn now, and I might want to get something more weathersuitable. I found three pairs that looked nice, but we'll see which I'll be getting (if they're in..).


It's decided that I'll be meeting a couple of friends down in Malmo tomorrow so I won't be completely alone. But because of the closing time of the shops, I'll have to go through the stores first, wait for them to show up, have dinner at a restaurant then walk the way back and through the festival.


Nightie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar