torsdag 1 september 2011

Det var ett tag sedan. / It was a while ago.

Ja, det är nog dags nu. Jag har ju trots allt gjort ett par saker de senaste dagarna som jag inte lagt upp här.

I torsdags åkte jag som sagt till Malmö, och jöösses! Jag måste tacka mina hjältar, Caroline Tomaszewska och Ann-Sofie Schlyter för all deras hjälp med bärandet under torsdagen och jag står fortfarande i skuld till er båda!

Som ni kanske förstår så hade jag enormt mycket med saker med mig hem igen.
Första butiken var Tento-ya på Engelbrektsgatan. Liten, men mysig butik och många fina japanska saker, både mat, godis, och porslin. Jag köpte lite instant ramen, Pocky och en liten rosa börs där.
Nästa mål var The English Shop på Gustav Adolfs Torg, en relativt stor affär med brittiska varor. Däremot så var en del importerat genom Gray's American Stores till deras butik och det gav mig ett litet gott skratt. Jag hittade däremot Wilton-saker där, som glädjer mig för då vet jag var jag kan få tag på ett par saker. Det blev också ett par burkar med marmelad, Jelly Bellies, Mountain Dew, etc.
Näst sista målet: Gray's American Store! Nog en av de mest packade butikerna med minst yta ändå. Tre paket med Froot Loops för att fylla på mitt förråd, samt AppleJacks och Marshmallow Dreams. Jag kände att jag kunde ta chansen att testa lite nya flingor när man ändå höll på. Ett par burkar med pumpapajsfyllning, en burk med Marshmallow Fluff, och en liten röd hundbörs som har precis plats till sedlar och mynt. En gullig liten strumpformad sak som jag bara var tvungen att köpa.
Sista butiken blev Scorett på Triangeln, för jag skulle ha tag i ett par snygga skor till hösten. Jag hade också ett sug efter ett särskilt par ballerinaskor, men de hade dem inte i min storlek så. Ett par ankelhöga stövlar fodrade med ull, i skinnimitation, blev mitt beslut.

Jag gissar väl att jag får gå och ta foton på vissa av sakerna sen, vem vet.

Nu i måndags så blev jag tvungen att åka ner till Lund på en ortopedteknisk visit. Skenan behövde reparation igen. Jag blev dock varnad att nästa gång så är det nog bäst att bygga en ny igen. De går ju åt som smör i solsken här, jag förstår inte om det ska vara så eller om det bara är jag som håller igång för mycket.
Efter det besöket blev det lunch på Zen med Elin och Love, och sen glass på Per Tutti (HERREGUD).

Förutom det så har jag väl bara sovit och försökt hanka mig igenom dagarna...

Suck. I varje fall, godnatt. Kan ju hoppas att imorgon blir lite annorlunda.

I guess it's about time now. I have done a few things the last few days after all, that I haven't put up here yet, so.

Last thursday I went to Malmoe as planned, and goosh! I have to thank my heroes, Caroline Tomaszewska and Ann-Sofie Schlyter, for helping me carrying everything, and know that I still owe it to you!


As you might've guessed, I carried an enormous amount of things with me home.
The first store was Tento-ya. A small, but cosy store with alot of japanese things, both foodstuffs, candy and porcelain. I got some instant ramen, Pocky and a small pink purse there.
The next spot was The English Shop: A pretty big store with tons of British things. However, some of the merchandise was imported through Gray's American Stores, which gave me a good laugh. I did however find Wilton-merchandise there and it makes me happy to know where I can find some if I need some. I got a few jars of marmelade, Jelly Bellies, Mountain Dew, etc.
Second to last store: Gray's American Store! Probably one of the smallest stores with the most things packed into it! Three cartons of Froot Loops to fill up my stash, and one carton of AppleJacks, and one of Marshmallow Dreams. I felt like I could take the chance to try a few other sorts of cereal as well. A few cans of pumpkin pie filling, jar of Marshmallow Fluff,  and a small red doggie-purse. It has just enough space for some bills and coins. A cute, sock-shaped little thing that I just had to get.
Last store was Scorett, because I felt like I needed a pair of nice shoes (or rather, more feminine shoes) for fall. I also had my eye on a pair of ballerinas, but they didn't have my size, sadly. A pair of ankle-high boots, specifically made for cold weather and imitation leather.

I guess I have to go and take a few photos of the things, who knows.

Now this monday I had to go down to Lund for another orthopedictechnical visit. It needed another round of repairs. Though I was warned that the next time it happens, they may as well build a new one. I use them like god knows how much, and they get so worn so fast. After that visit, lunch with friends (Elin and Love) at Zen, and then icecream at Per Tutti (GOODLORD).

Except for that, I've just been trying to drag through the days...

Sigh. Either way, goodnight. I can hope that tomorrow will turn out differently.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar