måndag 26 september 2011

*Long time no see*

Tja, då var man här igen.

Jag vet att jag inte lagt upp inlägg på ett bra tag, men det finns en väldigt god anledning. Har man inget att skriva om som händer i livet, så gör jag det helt enkelt inte.
Och eftersom det inte hänt något på ett tag nu så lät jag det vara.
Men nu så!
Jag började bli lite orolig över att chefen glömt mig på jobb eftersom jag aldrig blev inkallad (och det stämde...). Därför skaffade farsan ett småjobb åt mig, och sedan har jag börjat ta initiativet till att fråga chefen om jag behövs. Hellre för många gånger än för få, i detta fallet.
Och så som det blev, så har jag nu fått en hel nattvecka att jobba till. Och om man ser på lönelappen från sommarjobbet av den sista nattveckan så är det drygt 6500 kronor till i kassan att ha.

Jag gör fortfarande reklamutdelningen vid sidan om, men jag funderar starkt på att sluta. Inte än i varje fall, när vädret fortfarande är bra, utan snarare till vintern då det kommer att bli riktigt jävligt.
Jag vet inte vad folk kommer att tycka, men själv tycker jag inte att en 100 kilo i en vagn som man har på cykeln och försöka cykla genom två-tre decimeter snö är så roligt att göra.
Jag berättade detta för ett pensionerat par i distriktet idag, och förvånansvärt nog så sa de att de skulle sakna att prata med mig om jag slutar.
Det får ju min dag till att lysa upp lite, och har man varit i mitt sinnelag som jag varit nu de senaste dagarna, så är det ord som man kan hålla sig fast vid ett tag.

Jag har faktiskt inte rört min PS3:a de senaste veckorna (Ja, jag vet, uruselt av mig.), till förmån av League of Legends. Däremot så spelar jag inte på den Europeiska servern längre (Nordic/East), utan jag har slagit mig till ro i den Nordamerikanska. Varför? För att det krävs mer strategi där än den Europeiska, och jag lär mig mycket mer. Har däremot spoilat mig själv lite iom att jag haft pengar över, till att köpa poäng till mig själv. Därför har jag nu XP/IP boosts konstant, dessutom Redeemed Riven-paketet, och nu Anivia med Bird of Prey-skin.
Som av en ren händelse så hann jag spela 10 spel innan säsong 1 slutade, och iom att jag hade Kayle så fick jag också automatiskt Judgment Kayle-skinnet gratis. Yay. Dessutom köpt Sinful Succulence till min Morgana. Ja, det är inte hälsosamt..

I varje fall, jag blir tvungen att sticka till cykelbutiken imorgon eftersom någon snott min baklampa (som dessutom är värdelös för dem, utan on-knapp och batteri..), och köpa någon ersättning. Det är ju lag på lampor, särskilt när det är mörkt, och ska man jobba natt så är det ju självklart.

Har ganska nyligen också kommit in Pottermore. Och för mina kompisar som känner mig så vet ni att jag köpte dels Elderwand (Dumbledore's stav), som en Ravenclaw-halsduk i Florida. Ironiskt nog så hamnade jag just i Ravenclaw och kan därför nu gotta mig åt att ha den halsduken den kommande vintern.

Appropå kallt väder så vet jag inte vad som hänt den senaste tiden. Det har inte varit märkbart kallt (både dagtid/nattetid), men trots det så har jag varit tvungen att lägga på en extra filt  till sängen. Det kan ju iofs vara dålig blodcirkulation, och att ventilerna till fönsterna inte stängs ordentligt, men det är ändå underligt. I varje fall så får jag väl snart lägga mig så att jag kan ta mig till butiken imorgon.

Som sagt, händer det något väsentligt i mitt liv, så lämnar jag ett meddelande. Annars så finns jag på Facebook för alla småsaker!

And here I am again.

I know I haven't updated this in a good while, but there is a very good reason. If there's nothing to write about, there's no point in doing it, right?
And because nothing happened to me for a while, I just let it be.
But now!

I was starting to get a little bit worried that the boss might've forgotten me because I was never called in (which was hitting the nail on the head, you could say...). That's why dad got me a small-fry job for two days, and then I took the initiative to actually ask my boss if they needed me around. And I'd rather ask too many times than too few in this case.

And as it happens, I have an entire night shift week to work for. And if you look at the paycheck I got for the last night week I pulled during summer, that's about 6500 SEK to my savings.

I still do the commercial rounds at the side, but I'm strongly considering quitting. Not yet though, while the weather's still good, but when the winter comes and the weather turns really foul.
I don't know what people will think but when you have a cart on a bike that's filled with 100 kilos, and 8-12 inches of snow to haul it through, it's not very amusing.

I told an elderly couple in the district that today, and surprisingly they told me that they'd miss me if I quit.
That made my day lighten up a little bit, and being in my track of thought lately, it's words that are worth hanging onto.

I haven't actually touched my PS3 the last few weeks (I know I'm a heretic), to the benefit of League of Legends. However I do not play on the European server anymore (Nordic/East), but I've instead settled into the Northamerican one. Why? Because there's a higher demand in strategy there than in the European one, and I learn alot more. I've however begun spoiling myself a bit considering I have money left over to buy some points for myself. That's why I usually have a double set of XP/IP boosts on constantly, and as well as the Redeemed Riven bundle, and Anivia with the Bird of Prey skin to boost.

And just as it happened, I managed to play 10 games before season 1 ended, and considering I had bought Kayle, I automatically got her Judgment Kayle-skin for free. Yay. And I've also bought the Sinful Succulence skin for Morgana. Yep, it's not healthy...

In either case, I have to get my butt to the bike store tomorrow because someone thought it would be funny to steal my hindlight (which is worthless to them, without battery and switch on), and buy some sort of replacement. Since there's a law for bike lights, especially when it's dark, and if I'm gonna work a nightshift it come as self-evident for me.

I've recently gotten in to Pottermore as well. And for my friends who know me, I bought an Elderwand (Dumbledore's wand) as well as a Ravenclaw scarf in Florida. Ironically, I landed in just the Ravenclaw house and can be a bit gleeful wearing it the coming winter.

Speaking of cold weather I don't know what's been going on lately. It's not been noticably cold (both daytime/nighttime), but despite this fact I've been forced to add a blanket on my bed. It could be bad blood circulation, and that the ventilation system through the windows aren't closed properly, but it still feels off. Either way I should be heading to bed soon so I can get to the store tomorrow.

As I mentioned, if something noticable happens, I'll update here. If not, I'll always be available on Facebook for the small stuff!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar