söndag 21 augusti 2011

Lite seg / A little slow

Gonatt, allihop. Har varit en helt vanlig dag för mig. Förutom att jag fortfarande har hostan, och dessutom börjar känna av medicinerna jag tar. Ibland när det blir riktigt tungt att andas så får man ju en känsla av panik, och därför har jag tagit mer av astmamedicinerna. Inte nödvändigt att jag känt någon positiv effekt, men jag börjar känna av de vanliga biverkningarna av för många doser.

Det är ju inte som jag vill ta så mycket, och det är inget jag kan hjälpa.

Igår så fick jag tillbaks mina vanliga slingor, det känns skönt att se ut som sig själv igen. Jag funderar så smått på att försöka växa ut håret och kanske göra en permanentning i håret. Fast jag frågar er först, om ni läser: Vilken hårstil skulle ni som mest vilja se på mig? Och snälla, var ärliga.

Ska snart lägga mig, jag känner hur bröstet börjar knipa ihop. Har lärt mig att det hjälper att ligga ner och försöka sakta ner andningen, men saktar man ner andningen så mycket som det går så händer det bara en sak- Man somnar. Helt naturligt. Natti.

Goodnight, everyone. It's been a regular day for me. Except that I still have that cough, and that I'm just now starting to feel the effects of the medicines that I use. Sometimes when it becomes really heavy to breathe, you get a sense of panic, and that's why I've been taking more of my asthma medications. Not necessarily because I've felt a positive effect, but I'm starting to feel the usual side effects from taking too many doses.

It's not that I want to take so mych, and it's not something I can help in this case.

Yesterday I got my regular highlights back, and it feels good to look like yourself again. I'm considering growing my hair out and maybe get some perms. But I'll ask you first, for those who read: What kind of hairstyle would you want to see me in? And please, be honest about it.

Gonna go to bed in a moment, I'm feeling my chest starts clamping up. I've learnt that it helps laying down and slowing down your breathing, but if you slow it down as much as possible, there's only one thing that happens- You fall asleep. Completely natural. Nightie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar