onsdag 24 augusti 2011

Lön / Paycheck

Då var man här igen. Typ.
 Det har inte blivit mycket gjort idag, men så är det när man väntar på jobb. Ja, ni tänker väl att "man måste ju ut och sälja sig själv för att det ska funka". Jo, delvis. Men i en månad så sålde jag mig själv så gott det gick, och innan semestern så var det två månaders säljande där också. Jag väntar på att det finns en öppning då chefen behöver ha den extra hjälpen på avdelningen, och så får vi se. Det kan ta tid att skaffa jobb där, men det FINNS en öppning, som jag ska försöka dra nytta av.

Nog pratat om det. Jag fick mycket post idag. Tandläkartid (usch), IKEA-katalog samt ett brev från LÖF. De har nu registrerat anmälan och de ville nu ha fullmakt till journal, operationsberättelser samt röntgenbilder, och det har jag absolut inget emot. Efter en enkel påskrift, så tog jag hundarna på promenad bort till postlådan och postade brevet.

Sedan så ringde jag brorsans sambo som varit på möte hos handläggare, och allt hade gått bra för henne. Glad att veta att hon fick lite till gjort idag, varje steg är betydelsefullt i detta stadiet.

Hoppas att lönen kommer in snart. Räkningarna är betalda med pengarna jag hade över från SDR och Försäkringskassan, och jag väntar bara lönen för sommarjobbet. Planen är att så fort pengarna kommer in så ska jag till Malmö, vare sig det är torsdag eller fredag. Förhoppningsvis torsdag för då kan jag kanske hinna kika lite på festivalen ändå.

Liten shoppinglista till mig själv: Froot Loops, pumpapajsfyllning, måttbägare (cups), och möjligtvis skor om jag hittar. Sedan är det bara "casual" från och med det.

Natti natti. Ska till massören imorgon och se vad han säger om ryggen.

And back again. Kind of.
Not alot done today, but thats the kind of thing you expect when waiting for a job. Sure, you're thinking "You have to go out and sell yourself for it to work". Correct, to a point. But for a month, I was selling myself, and before the Florida-vacation, I sold myself for another two months. I'm waiting for an opening where my boss will need the extra assistance on the department, and then we'll see. It might take me a while to get a job there, but there IS an opening, that I will try to make use of.

Enough of that. I've had alot of mail today. An appointment with the dentist (yuck), a new IKEA-catalogue, and an envelope from the patient insurance company. They have now registered my application, and now they wanted an authorization for retrieving my journal, surgery documents and x-ray images, and I have absolutely no problem with that. After a simple signature, I took the dogs for a walk while going to the mailbox to post it.

Then I called my brother's spouse to ask her how her meeting went. Everything had gone good. I'm happy to know that she got a little bit more progress done today, because every step counts in this process.

I'm hoping my paycheck drops in soon. I've paid for my bills, with the money I had from my rounds and the insurance company through the employment services, and I'm just waiting for the paycheck from the summer job.  Plan is that as soon as it comes into my account, I'll be going to Malmo, be it whether thursday or friday. Hopefully thursday because then I can peek around the festival as well.

A bit of a shopping list to myself: Froot Loops, pumpkin pie filling, measuring cup, and possibly shoes if I can find some. After that, it's just casual shopping that's on the schedule.

Nightynight. Tomorrow I'll be going to the masseur again and we'll see what he says about my back this time.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar